سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک قدم تا ظهور
یکشنبه 90 آذر 27 :: 6:14 عصر ::  نویسنده : منتظر روشنی(س .ن)

وقتی بچه بودم تو اوج کنجکاوی هام در مورد این فکر می کردم که چرا همه ی اتفاقات مهم تو جمعه می یوفته؟؟؟ مثلا روز جمعه نماز جمعه می رن....روز جمعه تعطیله....روز جمعه دعای ندبه می خونن.....روز جمعه امام زمان ظهور می کنن و..... بعد از یه عالمه پرس و جو به همه ی جواب هام رسیدم ولی هنوز علت واقعی روز ظهور رو نمی دونستم.... آخه از هر کسی می پرسیدم می گفتن بر اساس روایات .... چند وقت پیش تو کتاب (منتخب الاثر فی امام الثانی العشر(ع)) خوندم که تو ی یکی از روایات اون اومده بود که روز شنبه روز ظهور است.....و در جایی دیگر مشاهده کردم که نه تنها روز جمعه روز ظهور نیست بلکه روز ظهور،شنبه ای که مصادف با عاشورا است روز ظهور است....این واقعا عجیبه که بین همه ی مردم روز جمعه روز ظهوره اما بعضی روایت.... اگه اینطوری باشه امکان داره وقتی آن حضرت ظهور کنند مردم ایشون رو تکذیب کنند....من روایات مربوط به این مطلب رو می زارم قضاوتش با خودتون.

امام باقر (علیه السلام) می فرمایند:حضرت قائم روز شنبه که روز عاشورا است، قیام می کند،روزی که امام حسین (علیه السلام) شهید شد. (کمال الدین،ج2، ص653؛ غیبة طوسی، ص274)
ابوبصیر از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده است که فرمود: حضرت مهدی (عج) در روز عاشورا که روز شهادت سیدالشهداست قیام می کنند. گویا در آن شنبه ای که عاشورا در آن واقع شود، همراه او هستم؛ در حالی که بین رکن و مقام ایستاده، جبرییل در مقابل ایشان، برای بیعت ندا دهد و شیعیان حضرت، زمین را با طی الارض زیرپا می نهند و از اطراف عالم جمع شده و با ایشان بیعت می کنند و خداوند هم به وسیله او جهان را مملو از عدالت می کند.

علی بن مهزیار هم از امام پنجم (علیه السلام) چنین نقل کرده است که: گویا با حضرت مهدی (عج) در روز شنبه ای که عاشورا است و بین رکن و مقام ایستاده، هستم.(به نقل از کتاب شش ماه پایانی، نوشته مجتبی السادات، ترجمه محمود مطهری نیا).
امام محمد باقر (ع) می فرماید :
گویا حضرت قائم (عج) را می بینم که روز عاشورا ، روز شنبه ، بین رکن و مقام ایستاده و جبرئیل پیش روی او ندا می کند : بیعت برای خداست . پس زمین را پر از عدل می کند ، همان گونه که پر از ظلم و جور شده بود .
امام جعفر صادق (ع) می فرماید :
قائم ( درود خدا بر او باد ) در شب بیست و سوم ماه رمضان ، به نام {شریفش} ندا می شود و در روز عاشورا ، روزی که حسین بی علی (ع) در آن کشته شد ، قیام خواهد کرد .

؟؟




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

راه رسیدن به حضرت، یاد دائم آن بزرگوار است، یاد دائم و عدم غفلت لحظه‎اى از آن حضرت، آدمى را به محضر آن حضرت مى‎رساند. یاد دائم حضرت، کار مشکلى نیست حتى از تنفس فیزیکى بدن نیز آسان‎تر است. ... ولى همت مى‎خواهد... *_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_* تو گفتی که گنهکاران با شفاعت رسول آمرزیده می شوند ما عقب ماندگان از عصر ظهور پیامبر چه کنیم اگر مصطفای جاودانه تاریخ برایمان دست استغفار بر نیاورد؟
پیوندها
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 73
بازدید دیروز: 68
کل بازدیدها: 560923